måndag 2 november 2015

177. Dylan

Idag blev det röntgen av Dylans höfter och en träff med läkare på ortopedmottagningen. Allting såg så bra ut så! Verkligen skönt att höra att det fortfarande såg tipp topp ut, nu kan vi äntligen släppa det helt!

På tal om Dylan så har det hänt så himla mycket med våran lilla kille! Han sitter ju helt själv vilket han iof gjort ett bra tag nu, och han älskar att sitta och se vad som händer runt omkring sig. Att kolla vad storasyster gör är det allra bästa! Han skrattar alltid åt alla hennes busstreck:)

Sen så pratar han hela tiden och gör olika ljud och läten, men det är väl klart man vill prata då jag har ptratat med honom hela tiden sedan han var alldeles ny. Varje dag har jag tränat på att säga mamma, kan du säga maaa maa mmmm aaa och så har vi hållit på nu i sex månader och vet ni vad, det har gett resultat, för nu har han sagt mamma, det var exakt en vecka sedan nu, och det har kommit några mamma nu den senaste veckan också! Mammahjärtat spricker av kärlek. Det är ju så mysigt att höra min lille gose säga mamma. När Edith hörde honom säga mamma första gången så sa hon 
- mähh, han sa mamma, mamma hörde du. Sen så ville hon att han skulle säga Edith men det får vi nog vänta på ett tag:)

Hehe nu tror jag ju kanske inte att det har något med min träning att göra, han är nog bara i den åldern, han är ju trots allt sex månader nu, men ändå:) 

 

Sen så älskar denna kille mat. Vilket Edith aldrig gjorde. Hon ville ju bara amma. Ingenting annat dög. Men den här grabben han älskar mat och blir helt galen så fort han ser något ätbart, går det att äta så ska han smaka på det. Han äter inte lite heller. Imorse till frukost åt han t.ex. två smörgåsrån, en halv banan och en portiongröt med katrineplommonsylt. Så mycket äter inte ens Eddan. Vi blir helt chockade varje gång vi matar honom då vi inte är vana med detta hehe. Jag ammar ju fortfarande en hel del och vill gärna amma honom över året om det bara går. Men just nu tar vi en dag i sänder. Men gudars så kul det är med barnmat då man har en liten bebis som är så matglad. 

Växer gör han också som han ska. Han är lite i det större laget på kurvan men det försvinner nog så fort han börjar röra på sig mer. Sist vi vägde honom var två veckor sedan och då vägde han strax över 9kg och så var han 68cm lång har jag för mig. 



En några veckor gammal bild på mig och gullisDylan. Jag har glömt vart jag lagt kameran så nya bilder kommer senare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar