fredag 30 oktober 2015

174.

Hallå, jag sitter i skrivande stund i fåtöljen här hemma och väntar på att åka iväg med min mmr1 grupp. Jag ska strax brumma iväg i bilen och möta upp gänget men först så råkade jag hamna här. 

Idag är Edith sjuk med världens hosta och Dylan håller på att få tänder så även han har det jobbigt. Per behöver plugga då han inte fått så mycket av den varan de sista dagarna och jag vill bara lägga mig i sängen och vara kvar där i några dagar. Jag är så mentalt slut på. Det känns som att jag inte vilat på flera år och jag skulle utan att tveka kunna spendera dagar i sängen. Men livet är ju som bekant inte så lugnt att jag bara kan ligga i sängen. Det är barn som ska tas hand om och roas, en lägenhet som ska städas, mat som ska lagas, tvätt som inte blir ren av sig själv och en massa annat. Det känns som om jag står nedanför Mount Everest och måste ta mig till toppen innan dagen är över. Och det är ju inte så egentligen men känslan finns fortfarande där och stressar upp mig. 

Nej nu blev det bråttom helt plötsligt, dags att åka. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar