onsdag 6 maj 2015

168. Dylan två veckor.

Idag blev lille Dylan två veckor gammal. På två veckor har han gått upp 600g och blivit 2cm längre. Herregud vad fort det går, stanna tiden en stund tack! Jag verkar ha grädde till mjölk även denna gången! 

Amningen har förresten gått hur bra som helst. På fredagkväll två dagar efter förlossningen rann mjölken till. Den första veckan gjorde det sjukt ont att amma och båda mina bröstvårtor sprack. Det rann blod så fort han ammade och det gjorde fruktansvärt ont. Men jag härdade mig igenom det i en vecka med hjälp av en amningsnapp och andningsövningar och efter det började det lätta och nu gör det knappt ont längre. Jag hoppas verkligen att det håller i sig nu, för amningen är verkligen något som jag tycker om väldigt mycket och Dylan verkar tycka att det är otroligt mysigt han med. 


Nej nu måste jag ta min son och gå emot sängen. Imorgon bitti ska vi åka upp till Umeå för att röntga Dylans höfter och kolla ifall han behöver skena eller inte. Jag hoppas verkligen för hans skull att han slipper! Edith hade så otroligt mycket problem med sin skena. 

 

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag hamnade här av en slump, och känner igen mig i väldigt mycket av det du skriver och undrar om du möjligtvis har någon mailadress där man kan kontakta dig? Jag skickade ett mail till babuschkan@hotmail.com men fick tillbaka att den mailen inte finns :/

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Självklart kan du få min mejladress:)
    min fungerande mejl är jennie_aberg88@hotmail.com

    SvaraRadera