tisdag 14 april 2015

155.

Här ligger jag i sängen där jag legat hela dagen och bara tittar ut igenom fönstret och lyssnar på Bob Dylan. Jag orkar inte göra något annat. Jag tänker att jag nog känner mig lite som våren. Efter en mörk och hård vinter så kommer snart den varma och ljusa våren. Det börjar bli fullt av gröna knoppar på träden utanför sovrumsfönstret och i takt med att de slår ut kommer vi få ett nytt liv här hemma och likaså jag. Snart är det min tur att blomma ut och bli mig själv igen. Och framför allt så är det dags för en ny kärlek att växa sig stark och slå rot här hemma. 


På tal om den nya kärleken så pratar Edith  om lillebror hela tiden nu. 

- Edith ska bo med mormor och mamma och pappa ska bo hos doktorn. Doktorn ska plocka ut lillebror ur mammas mage. Edith hälsar på mamma och pappa och träffar lillebror precis som pingu. Lillebror är en bebis. Edith vara försiktig med mamma, mamma har sår på magen, men det är inte farligt. Edith ska bo med mormor, bara mormor. Och sådär pratar hon om och om igen. Hon förstår nog inte vad det innebär att ha en lillebror och att mamma och pappa ska sova på sjukhuset och inte med Edith för första gången. Men hon förstår definitivt att något är på gång och att lillebror kommer att vara en liten bebis. Jag tror att hon pratar om det hela tiden för att det är hennes sätt att bearbeta det. Hon ska visa min mage också och förklara att lillebror bor där inne. Hon kan dra upp tröjan min lite varstans:) 
Och på kvällarna lägger hon kinden mot magen och klappar på magen och säger godnatt lillebror. Hon är så mysig så oj oj. Nu får vi bara hoppas att det håller i sig!

Det kommer nog att vara en stor omställning för oss alla att gå från att vara tre till att vara fyra men det kommer nog att vara jobbigast för Edith. Men jag tror att det kommer bli så bra det här!  

 

Såhär ser jag ut där jag ligger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar