torsdag 26 mars 2015

151. kläder till pojke och strlk 50 eller inte?

Snart är lillkillen här och jag har en tydlig bild av vilken stil jag vill ha på honom. Turkost, coboltblå, beiget, smaragdgrönt, mintgrönt, grått, vitt, svart, gult, djurmönstrat, grafiska tryck, djurprints och randigt. Först tycker jag att det var väldigt mycket tråkigare kläder på killsidan och deppade ihop totalt över allt är så mycket finare och sötare för tjejer men efter att ha letat igenom varenda vrå av alla butiker så finns det en hel del snygga guldkorn där ute för små pojkar!

När vi fick Edith var hon ju så stor så att hon aldrig kunde ha strlk 50. Hon gick på strlk 56 från första början vilket har gjort mig lite tveksam till att köpa kläder i strlk 50 till denna bebis. Dels för att de säger att pojkar oftast blir lite större än tjejer och dels för att barnmorskan trodde att det skulle bli en stor bebis men också för att många säger att andra barnet brukar bli större än det första. Å andra sidan så får vi ju lillkillen lite tidigare så han kanske inte hinner lägga på sig lika mycket. Edith kom ju trots allt precis i tid så hon han ju baka lite längre.  Jag skulle själv gissa på att vi får en liten bebis denna gången på kanske 3,7kg men man vet ju aldrig. Han kan ju lika gärna bli stor som sin syster. Åhh så spännande det ska bli det här!     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar