torsdag 26 mars 2015

150. En tung vecka.

Vecka 35 har tagit hårt på mig. Jag sitter vaken på pilatesbollen titt som tätt om kvällarna/nätterna och gungar mig igenom värkar. Barnmorskan tror att min slempropp lossnat men det har ju ingen direkt betydelse i sig. Jag börjar spy typ fyra på morgonen och fortsätter med det in på förmiddagen. Jag har sinnessjukt ont överallt och de senaste två veckorna har jag gått upp åtta kilo och samlat på mig mängder med vätska. Järnvärdet är nere på 110 och järnreserverna likaså. Allt är så tungt och jobbigt och eländigt nu. Det känns i kroppen att vi är framme på slutspurten. Men nu är det mindre än en månad kvar och det är bara att bita ihop och ta sig igenom och förbi. Snart är bebis här! Har nog aldrig längtat så mycket efter något tror jag! Imorgon går vi in i vecka 36 och det känns så skönt att byta vecka och komma ett steg närmare.

   Här sitter jag och försöker vila upp mig dagarna igenom. Jag varvar att sitta och vila och ligga och sova med att sitta ute i solen de dagar de är sol. Jag försöker ta mig ut varje dag och följa med och hämta Edith eller följa med på affären. Vara ute och röra på mig kortare turer helt enkelt. Jag behöver verkligen samla energi till den kommande förlossningen. Jag ska ju orka läka efteråt. Jag försöker verkligen göra allt jag kan för att lyssna på min kropp. Men det är svårt att släppa alla måsten och allt man vill göra.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar