måndag 16 mars 2015

147. En lite annorlunda craving.

Jag tänkte att jag ska skriva om en lite annorlunda gravid craving som jag har. Kanske är det någon annan som känner igen sig eller har någon annan knasig craving:)

Jag känner ett sådant enormt behov av att lukta på olika saker. Aceton, handsprit, nagellack, bensin, rengörningsmedel, grumme tvättsåpa, ja tom tandkräm. Jag förstår ju att det är farligt att gå runt och sniffa på dessa saker men jag känner ändå en sådan enorm dragningskraft till att vilja lukta på dem. Det är lite av tortyr att inte kunna sitta och sniffa på dessa ljuvliga dofter. För jag förstår ju att det är dåligt och farligt för både mig och barnet. Men de få stunder jag målar naglarna, eller tar bort nagellack då ryser jag för att det luktar så gott. Eller de dagar det är dags att städa med älskade grumme så att det doftar i hela lägenheten. Åhh det luktar så gott. Men jag känner mig på riktigt helt knäpp alltså. 

Haha jag och Per var tvungna att googla detta beteende. Jag trodde inte att det skulle komma upp något. Men det kom upp hur många trådar och forum som helst med kvinnor som råkat ut för olika annorlunda och mer eller mindre konstiga cravings. Och att vilja lukta på rengöringsmedel och nagellack var tydligen mer vanligt än vad man kan tro. Det känns ju bättre att veta att man inte är ensam i att känna sig lite galen hehe. 

Men jag har hittat det näst bästa för att lindra mina cravings, läkerol bon bons. De smakar lite som jag tänker mig att diskmedel ska smaka. Och de är helt ofarliga, vilket är det viktigaste! 

Sen så har jag ju en normal craving också, och det är vattenmelon. Herregud jag tror jag köper vattenmelon för några hundra i veckan. Men jag mår ju illa av så mycket och vattenmelon är ju det enda som verkligen är gott enligt mig just nu så då får det så vara! Åhh att bara tänka på melon får det att fladdra i öronen! 
 I brist på nya bilder på mig så får det bli en gammal bild ifrån juni 2013. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar