tisdag 3 mars 2015

142. Träffa läkaren ang. kejsarsnitt.

Sitter i soffan och försöker att fokusera. Klockan ett har vi tid hos läkaren uppe på specmödra. Det är dags att prata om det kommande kejsarsnittet. Och jag är så otroligt nervös, rädd, förväntansfull. Känslorna är som utanpå kroppen och jag vill inte glömma bort alla frågor och funderingar jag har. Känslorna får inte ta över det här mötet, det är så lätt hänt att det blir så. 

Idag hoppas jag att vi får veta åtminstone det preliminära datumet på förlossningen och vem som kommer att utföra det. Jag vill veta i tid så att jag kan förbereda mig själv mentalt och förhoppningsvis få chansen att träffa läkaren i fråga. Jag vill ju så gärna att dr. Ragner som vi ska träffa idag och som gjorde det förra snittet ska göra det igen då jag känner ett sådant enormt förtroende till honom. Men jag förstår att man inte kan be om särskilda läkare, att det inte är så det fungerar. Vad som än händer och sker så kommer det ju att bli av. Lika bra att börja vänja mig vid tanken.  Det är en jobbig känsla det där, att inte vilja vara gravid längre men att inte heller vilja föda. 


Jag tänkte också passa på att fråga om citodon och hur han tycker att jag ska ställa mig till det när jag ändå har en läkare till hands.  Nej nu är det dags för den här pinglan att försöka klä på sig och ta sig upp till sjukhuset, det tar ju trots allt lite tid för mig att göra saker numera. 

Jag uppdaterar senare om vad som blev sagt och bestämt:)



Den första bilden på mig och Edith. Här var hon bara några timmar gammal. Tänk att vi snart ska få uppleva den här magin igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar