fredag 27 februari 2015

138. Hallå ifrån Norrköping!

Hej, ligger just nu i Norrköping i svärmors soffa och har ont. I onsdags åkte vi bilen ner då jag har kurs i helgen här nere. Och vilken bilresa säger jag bara. Det hade aldrig gått om det inte vore för Tens apparaten, kryckorna, alvedon och zofran. Vi åkte vid fyra på morgonen vilket var skönt eftersom att jag och Edith sov hela vägen till Hudiksvall. Då kändes resan som lite kortare. Vaknade av en smärre kräkattack och sedan var dagen igång. Vi stannade till och promenerade en hel del och så varvade jag att sitta i baksätet och ligga ner i framsätet. Och allt som allt tog resan tolv timmar. Så det är ju några timmar mer än vad den brukar ta men min rygg klarade inte av att ta det i den vanliga takten. Det är hur som helst väldigt skönt att få lite miljöombyte efter att ha varit mer eller mindre fast i mitt eget hem de senaste månaderna. Jag har dock väldigt väldigt ont i ryggen efter resan och mina händer/handleder, fötter/smalben har domnat av mer än vanligt. Efter att ha varit  vaken i en dag känns det som om jag håller på att gå ur en bedövning eller liknande då det pirrar i händer/fötter och då jag inte riktigt har någon känsel i dem. Det har varit så ett tag nu i och med kramper och allt men efter resan har det blivit mycket mycket värre och sjukgymnasten tror att det är för att någon nerv kommit i kläm i ryggen. Det gör ju inte ont men det är så sjukt obehagligt så ni anar inte. Men Jag har fått tid dit på onsdag för att få pröva ut skenor som ska hjälpa mig att behålla lite kontroll på händer och fötter som tur är:)


Men huvva vad jobbigt det är att resa så långt med sådan värk och med detta illamående på det. Jag gruvar mig något otroligt för hemresan. Men hem måste vi och på tisdag har vi tid hos läkaren för att diskutera snitt och eventuella datum för detta! Det är ju en enorm sporre att ta sig hemåt och inte ge upp och bara stanna kvar här nere. Vecka 32 idag dessutom så nu är det mindre än sextio dagar kvar, låt dessa dagar gå fort snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar