söndag 15 februari 2015

134. Akuten.

I torsdags gick jag på vattengympan som vanligt men jag kände redan under förmiddagen att jag var osäker på om jag skulle gå eller inte då jag var väldigt slut på. Redan i början av passet kommer sammandragningarna och under tiden som går blir det bara värre och värre och fogarna verkligen brände i höften och bak i nedre ryggen. Till slut var jag tvungen att avbryta passet då jag hade så ont att jag kände att jag var påväg att svimma av smärta snart. Jag tog mig upp ur poolen och gick ut igenom dörren. Tårarna rann hej vilt och jag hade så ont att jag inte visste vad jag skulle göra av mig själv. En av badvakterna hjälpte mig upp till skåpet och Per som som tur var redan satt ute i bilen och väntade på mig fick komma upp och hjälpa mig. Vi åker direkt till akuten, jag i min bikini alldeles blöt och full i klor. På akuten så kom två barnmorskor och hämtade mig med detsamma och rullade upp mig på förlossningen. De undersökte mig och satte på mig en ctgkurva. Bebisen mådde bra, tack gode gud för det! Jag hade sammandragningar men inte så pass att det var på gång. 

Men det som gjorde att jag hade så ont var foglossningar i bäckenet. Det är helt sjukt  att foglossningar kan göra så ont. Jag har på riktigt aldrig upplevt något liknande. Jag har ju redan groteska foglossningar och går med kryckor och fobälte och tensapparat dag ut och dag in men detta det var liksom smärta på den nivån att jag trodde att jag höll på att gå sönder, slitas itu mellan två bilar eller något liknande. Det ska verkligen bli skönt att det bara är åtta veckor kvar tills vi får träffa denna lilla krabat nu för min kropp lägger av allt oftare och jag vet inte hur länge till jag kommer att klara av detta, rent fysiskt men också psykiskt. Jag har ju redan en instabil personlighet med känslomässiga berg och dalbanor som går upp och ner. Men att vara gravid och åka denna bergochdalbana av känslor är som att åka upp till månen och tillbaka hundra gånger om dagen. Håhåjaja vad man går igenom för att få äran att träffa dessa små liven:) 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar