onsdag 11 februari 2015

133.

Hallå där, hur kommer det sig att det hinner gå så lång tid emellan gångerna här inne. Jag tänker att jag ska gå in och skriva om det här än det där men så finns tiden och energin inte till. Och speciellt inte under de senaste dagarna. 

Edith har åkt på luftvägsinflammation igen stackarn. Hon hostar och kräks tills hon nästan kvävs. Vi har börjat ge henne mediciner så att hon ska kräkas upp slemmet men det sitter verkligen fast i lillans hals. Först tänkte vi att det kunde vara biverkningar efter vaccinet hon tog i torsdags men så var det icke. Inte helt åtminstone. Hon tog mässling, påssjukan och röda hund vaccinet uppe på barnmottagningen. Eftersom hon är allergisk emot ägg var hon tvungen att vänta ett halvår med att ta sprutan då den är baserad på äggvita men nu är det äntligen gjort och hon var så duktig då hon tog den också. Stora tjejen grät men la fram armen och lät dem ta sprutan och efteråt så klev hon ner ur stolen och sa hejdå och vinkade till sköterskorna och gick ut. 


Iallafall så har vi varit vakna tillsammans nu två nätter i rad så jag hoppas verkligen att inatt blir en natt med lite mer sömn, främst för Ediths skull. Jag är ju ändå vaken mer eller mindre hela nätterna men hon är alldeles för liten för att vara vaken hela natten sådär. Men nån gång ska det väl vända säg. Jag hoppas verkligen att det kommer vara lite mer stabilt för henne i morgon!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar