torsdag 15 januari 2015

126. Kryckor.

Igår gick jag och blev med kryckor. Jag var in till sjukgymnasten eftersom jag har haft så mycket mer ont den sista tiden och hon ställde olika frågor, bad mig gå framför henne och lite annat och efter bara några minuter gick hon iväg och kom tillbaka med ett par kryckor. Hon sa att det skulle vara det bästa för mig nu. Just nu behöver jag inte använda dem hela tiden, det kommer bli mest på kvällar och ifall jag ska gå  en längre bit typ på affären eller något liknande. Sen så använder jag ju dem när jag är hemma och så men jag kommer inte att ta med mig dem på små kortare stunder för tillfället. Men herregud vilken skillnad det blir när jag har kryckorna! Jag kan gå utan att vilja gråta för varje steg. Jag kan ta mig till toaletten på kvällen utan att behöva vänta på Pers hjälp för att komma dit. Kryckorna kommer definitivt att underlätta en hel del för mig i vardagen, ge mig lite av min frihet tillbaka:)

Sen så har jag fått nya instruktioner om hur jag kan använda tensapparaten och jag tror att det kommer att komma till stor användning det med!

Nej nu börjar jag få lite bråttom, ska strax iväg på vattengympa så jag måste rusa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar