torsdag 15 januari 2015

125. Five years together .

Igår firade jag och älsklingen fem år som ett par. Tänk allt vi hunnit med under dessa år tillsammans. Vi har hunnit bo i fyra olika lägenheter, vi har hunnit förlova oss och gifta oss. Vi har skaffat katt och bil ihop. Och framförallt så har vi ju ett, snart två barn tillsammans och en hel framtid ihop framför oss. Barnmorskan sa igår till oss att fem år blir till 25år innan man vet ordet av. Och det ser vi framemot! Jag tycker fortfarande att det är helt fascinerande att jag får vara med om den här kärleken, att vi faktiskt hittat den här kärleken i varandra. Att få älska och att älskas så ärligt och innerligt. Nu låter allt så perfekt och det är det verkligen inte alla gånger. Jag och Per bråkar och tjafsar precis som alla andra. Vi kan skrika på varandra och ibland blir man bara så där irriterade på varandra. Men även fast vi har våra nedgångar så känner jag aldrig att jag skulle vilja vara utan honom. Det är för mig inte ett alternativ och jag vet att det inte är det för Per heller. I nöd och lust är det vi två. Jag tror personligen att det är motgångarna och dalarna som får oss att  växa tillsammans. Det får oss att uppskatta när vi har det bra och det får oss att inte ta varandra för givet. Och det är igenom motgångarna vi lärt känna varandra på djupet och det för oss har hjälpt oss att inse att vi skulle göra allt för varandra. Och tack och lov är de bra stunderna så mycket vanligare än de dåliga, så som det ska vara. Det jag ville komma fram till med allt detta är egentligen att jag älskar dig så mycket Per och ser framemot att få dela framtiden med dig och våran familj! Grattis till oss:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar