söndag 11 januari 2015

124.

Hallå, även om helgen har inneburit väldigt mycket illamående och sängliggande så har den också bjudit på en hel del solglimtar! I fredags bjöd vi över Fred och Maria på tacos och de hade tagit med sig ett spel som heter gift trap om jag inte minns helt fel. Herregud vilket roligt spel säger jag bara! Jag skrattade så mycket att jag blev helt yr där ett tag. Och sammandragningarna var inte att leka med. Men vet ni vad jag hade så roligt så jag glömde bort det för en stund:) 

Under lördagen så var vi bara hemma och mös lilla familjen. Per pluggade och jag och Edith var inne i hennes rum och lekte. Idag så var det tänkt att vi skulle åka på pulka i hallonbacken men det gick bara inte då jag hade så ont i kroppen. Det är ju onödigt att utsätta sig för mer ont. Istället blev det våffellunch med Fred och Maria och Farfar Birger. Det blev en betydligt lugnare aktivitet än vad som var tänkt men  minst lika trevligt för det. Även om jag är i dåligt skick rent fysiskt så har denna helgen gett mig lite ny energi och det var precis vad jag behövde! 

Jag har också hunnit börja på ett nytt projekt. Då jag renoverade vårat vitrinskåp i somras så kunde jag inte bestämma mig för ifall jag ville ha det vitt eller svart men det slutade med att det blev vitt. Och nu har jag ångrat mig då jag vill att det ska vara svart istället. Men det får ta den tid det tar. 



Imorgon är det måndag och början på en ny vecka. En vecka fullbokad av möten och skola och lite träning. Imorgon är det psykoteurapeuten som gäller och på onsdag så ska jag både till barnmorskan och till sjukgymnasten. På torsdag är det äntligen dags för vattengympa igen och så har jag ju ett möte med min handläggare på försäkringskassan i veckan också. Och på det en jäkla massa skola. Så det var verkligen behövligt till tusen med en positiv vändning och lite påfyllning av batterierna i helgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar