onsdag 7 januari 2015

122. Edith-Lily

Idag slog det mig hur stor våran Edith har blivit. Och när bebisen väl kommer så lär hon inte kännas mindre precis. 

Hon kan liksom prata i hela meningar och göra sig förstådd. Hon sjunger med i låtarna som vi sjunger och har den livligaste fantasin. Hon vill nästan alltid välja sina egna kläder på mornarna och råkar jag ta fram fel tröja blir det kalabalik här hemma! 
Hon kan både kissa och bajsa på pottan och kan gå och tvätta sina egna händer på toaletten ifall man säger åt henne att göra det. Hon fick ett leksakskök nu under jul och där står hon och diskar med en diskborste och lagar mat och rör om i grytorna. Jag blir helt paff. Det är ju saker som barn gör, inte bebisar. Jag tycker att det är så otroligt häftigt att få följa denna enorma utveckling som sker just nu samtidigt som jag så gärna skulle vilja frysa tiden för en stund då det går alldeles för fort!



Jag och sötnosen på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar