torsdag 18 december 2014

118.

Åhh som bebis sparkar för fullt hela tiden nu. Det är ju ändå helt fantastiskt! På ultraljudet låg han och klappade händerna så nu föreställer jag mig hur han ligger och klappar händer och dansar där inne så fort han sparkar haha. Det är så mysigt med dessa buffar från insidan titt som tätt. Jag försöker verkligen att mysa mer under denna graviditet än vad jag gjorde under den förra. Ta vara på det trots att det är jobbigt och tufft många dagar. Och jag tror att det hjälper mycket!




Idag ska jag och kulan åka på gravidvattengympa för den sista gången i år för sedan är det tyvärr juluppehåll. Men den femtonde januari skulle det dra igång igen! 

Det är så skönt när man han mycket foglossningar att vara i en varmbassäng. Det dövar det onda lite grann och det är en avkopplande stund där jag bara får vara jag för en timme. Det känns så skönt att veta att jag har den där timmen varje torsdag där jag bara kan släppa alla tankar och måsten och bara vara i det varma vattnet! Iallafall så ska Edith och Per möta upp mig efter vattengympan och så ska vi gå och bada på lilla söderhavet och det ska bli så roligt! Edith älskar att bada och blir helt vild när vi är på badhuset. Hon åker rutschkana och kastar sig i vattnet och är helt galen, inte alls som sin lugna mor. Den vilda sidan är nog något hon ärvt av Per. Men det är ju bara för mysigt och vilken lycka det är att få se henne så glad:)

När jag lämnade henne på dagis i morse så berättade hon för alla att hon skulle bada på badhuset när pappa hämtade henne. Att hon blivit så stor att hon kan prata det är en annan sak som är helt otrolig. Jag kan liksom prata med min dotter och ha en riktig konversation, WOW på den!


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar