söndag 14 december 2014

113. Ultraljud!

Hallå! Nu har jag äntligen tid och ork att ta fram datorn. I veckan var vi som sagt på ultraljud och vet ni vad, allting såg bra ut! Det var lika häftigt denna gången som förra gången att få se hur lilla bebisen rörde sig och stökade runt där inne. Vi fick beräknat förlossningsdatum framflyttat från den 4maj till den 1maj vilket innebär att jag fick gå in i vecka 21 redan i fredags. Nu har nedräkningen sakta börjat och samtidigt som jag är så nervös att jag skulle kunna kräkas så känner jag mig så otroligt förväntansfull och nyfiken på att få träffa bebis, speciellt nu efter att vi fått se på det lilla underverket! 

Barnmorskan sa också att det såg ut som att vi kommer att få en liten pojke! Jag och Per såg ingenting och tycker inte att det såg ut som vare sig en pojke eller flicka men Eva sa att hon tyckte att det såg ut som en pojke och att hon såg det ganska väl men att hon inte kan lova något och att man inte ska springa hem och köpa blåa kläder och inreda babyrummet efter en pojk. Men jag tror med största sannolikhet att det är en grabb eftersom hon ändå tordes utlåta sig i det! Nu kommer inte vi att göra något sådant ändå. När vi väntade Edith så såg de ju att det var en tjej på ultraljudet men vi köpte bara neutrala kläder till henne ändå, eftersom man ju faktiskt aldrig vet!

Iallafall när barnmorskan sa att det skulle bli en pojke så blev jag helt chockad och var tvungen att fråga henne om hon sa pojke. Haha jag som hade varit så säker på att det var en tjej och som redan har en tjej här hemma kunde inte riktigt förstå att det inte var en tjej, men nu får vi ju det bästa av två världar och det allra viktigaste för oss är ju att vi får ett friskt barn ingenting annat har någon betydelse!

Nu längtar vi något otroligt efter att få träffa lilla bebisen där inne:)  Bara en sisådär sjutton arton veckor kvar nu, hehe!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar