måndag 8 december 2014

111. Home again.

Nu har vi kommit hem igen efter en helg i Norrköping. Det har varit en mycket trevlig helg på skolan för min del och jag har lärt mycket nya saker om skrivandet men också om mig själv! Jag är så glad att jag tog chansen och vågade gå denna kursen trots att jag är så rädd för människor. Det känns som en riktig vinst i livet att klara av detta helt på egen hand! 


Men nog om det nu. Tågresan idag har gått väldigt bra trots att Eddan har varit sjuk och hostat som en galning. Två tanter på tåget tyckte att hon var en riktig kämpe som var så lugn och så pass glad trots att hon hostade så mycket. Och det tycker vi med! Finaste dottra våran:) 
Idag sov Edith liggandes i mitt knä på tåget med huvudet på min mage. Det var en mysig liten stund med båda mina barn. Solen lös starkt igenom tågfönstret och jag blundade och bara njöt av stunden och nuet. Edith som andades lugnt och djupt utanpå magen och lilla knodden som buffade och sparkade på storasyster inifrån magen. Tänka sig att Edith ska bli storasyster. Det är ju ändå helt fantastiskt. Syskon för mig personligen har varit så oerhört betydelsefullt. För mig som förälder känns det tryggt att veta att Edith kommer att ha ett syskon vid sin sida att växa upp med. 

I veckan har vi mycket spännande att se framemot och jag ska försöka komma ihåg att uppdatera er med allt som händer.  Imorgon har jag tid för förlossningssamtal med psykologen, på onsdag har vi äntligen RUL vilket jag ju varit väldigt nervös över men då jag fick komma in och göra ett akut ultraljud förra veckan och allt såg bra ut så känner jag mig ändå ganska lugn. Hade det varit något allvarligt fel på knodden så hade de ju sett det då. På torsdag ska vi träffa Dr.Ragner för att diskutera det kommande kejsarsnittet sen också och det är jag desto mer nervös över vill jag lova. På torsdag har jag också gravidvattengympa vilket ska bli skönt då jag missat de senaste sex gångerna(!) Och slutligen på fredag så är det luciafirande på Ediths förskola.  Det kommer att bli vårat första och det ska bli så himla mysigt! 




En liten julbild på våran lilla sockertopp:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar