fredag 28 november 2014

109. Vecka 18.

I måndags gick vi in i vecka arton och snart har redan hela denna veckan gått. Vart tar tiden vägen. Den här veckan har jag mått riktigt illa men inte kräkts en endaste gång. Illamåendet är dock väldigt påtagligt och är nästan jobbigare än kräkningarna många gånger. Men jag är tacksam över att jag har haft extremt illamående i toppar och dalar denna vecka och inte konstant hela tiden. 
Foglossningarna har börjat bli värre och idag när jag tog en promenad till apoteket och hem igen kunde jag nästan inte gå innan jag kommit tillbaka. Och värken sedan. Det är verkligen sjukt påfrestande att ha så ont hela tiden. Vissa stunder så tänker jag att foglossningarna är värre än illamåendet andra stunder tvärtom. Man blir ju så fruktansvärt begränsad i vad man kan/orkar göra. 

Nåväl nu är det slutklagat för idag. 

Barnet är ca 20cm långt och väger ungefär 250g. Fingrar och tår ser nu mer färdiga ut och har redan börjat utveckla fingeravtryck. Barnet är nu inne i en väldigt aktiv period med sparkar och kullerbyttor. Den ligger sällan still under sin vakna tid. Det är så spännande att lilla bebisen nu blivit så pass stor och jag längtar så efter att få se hur den har det där inne i magen. Det är nu en och en halv vecka kvar tills det är dags för RUL och jag längtar så efter att få veta vem det är som gömmer sig där inne:)


Två magbilder från tidigare idag.
  
Jag vet inte om jag inbillar mig eller om det är så, men jag upplever att magen blivit mindre än vad den varit. Kan det verkligen vara så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar