tisdag 25 november 2014

107. skåne och mormor.

Hallå, vi har varit nere i Skåne och hälsat på min mamma i tio dagar och där har jag inte öppnat datorn en endaste gång förutom för att skicka in ett och annat skolarbete. Det har hur som haver varit supertrevligt att träffa familjen och Edith har verkligen njutit av varenda sekund med mormor och morfar Lasse. Hon har varit med dem hela dagarna och hittat på massvis av mysiga saker. Nu när vi kommit hem igen så går hon runt och ropar efter moormoor och moofa vilket bara är så gulligt!

Resan ner satt jag och Edith i baksätet och kräktes ikapp men annars så har bilresorna gått bra. Edith har varit vaken från Båstad till Övik och inte lagt igen sina små ögon en gång men det har inte påverkat henne särskilt mycket mer än att hon blev lite grinig framemot kvällen. Hon har verkligen varit så duktig i bilen! 

Nere hos mamma har allting också rullat på bra förutom att jag mått så sinnesjukt dåligt trots att jag äter mina mediciner. Det har varit värre än värst många dagar och vissa dagar har jag bara legat på soffan och gråtit av illamående men det kan ju ha något att göra med att mamma har det så himla varmt hemma också. De har liksom 30grader inne och att må illa i den värmen det är inte kul. 

Men på det stora hela så har hela semestern varit jättebra och det var verkligen välbehövligt att få träffa mamma:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar