söndag 9 november 2014

104. Farsdag

Grattis på farsdag alla fina pappor där ute! Och grattis på farsdagen till min egen pappa och bonuspappa, ni är bäst! 

Men framför allt grattis på farsdagen till min underbara man, till Ediths alldeles egna pappa Per!
Du är den mest fantastiska, tålmodiga, omtänksamma kärleksfulla pappan jag vet och du är som gjord för detta. Du har det starkaste av band med våran dotter och jag kan redan se så mycket av dig i henne. Ni är otroligt lika varandra på många sätt och jag känner en enorm trygghet i att dela föräldraskapet med just dig. Och att vi nu ska få ett till barn tillsammans det är ju bara helt fantastiskt. Ibland är det nästan så att jag får nypa mig i armen för att titta om jag drömmer. Men det är verklighet. Våran verklighet. Vårat liv är långt ifrån perfekt, det är faktiskt ganska tufft just nu av olika skäl. Men att vara gift med kärleken i sitt liv och dessutom ha en helt perfekt liten dotter och en till liten knodd på väg det är väl egentligen allt man kan önska sig. Det finns människor som går en hel livstid och aldrig hittar det vi har tillsammans. Och det är just det här jag alltid letat efter och  längtat efter utan att egentligen veta om det. En egen familj, att älska och att älskas av. 
Jag älskar dig Per av hela mitt hjärta och jag är helt säker på att Edith älskar dig lika mycket som jag om inte mer, jag ser det på henne när hon tittar på dig. Du är hennes hjälte och hennes största förebild! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar