torsdag 6 november 2014

102. vecka 15.

I måndags gick vi in i en ny vecka av graviditeten och jag kan inte förstå att vi redan är i vecka 15. Tiden har gått så otroligt sakta men ändå har det nu gått 15veckor. Snart har liksom halva tiden passerat utan att jag ens hunnit ta in det. 

Jag tycker inte att tiden flugit fram, långt ifrån. Herregud, jag har ju hunnit med att vara inlagd tio gånger, träffa läkare och barnmorskor åt höger och vänster. Kräkts och mått illa i förbannelse, vilket gjort att det känts som om tiden stått stilla. Men ändå så har jag nu klarat av 15veckor och 37% av graviditeten. Om jag har klarat de här femton veckorna som varit så här tuffa så kommer jag ju säkert att klara av resten. Sen att det känns som att femton veckor snarare är fyra år det är en annan femma. 

Iallafall så är bebisen nu ca 10cm lång från huvud till stjärt och väger ca 50g. Hen är ungefär lika stor som ett päron och tros nu uppfatta ljud. 

Magen har nu börjat synas och det känns som att den växer mer och mer för varje dag som går!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar