onsdag 5 november 2014

101. Inskrivning.

Då har vi varit på inskrivning på MVC nu då. Det känns skönt att äntligen ha fått det gjort. Det började med blodprov med hela åtta rör och ett stick i fingret och tro det eller ej men det gick galant! 

Vi fick tid för RUL den 10:e december. Så nu är det ca en månad kvar bara tills vi får veta ifall allt är okej med knodden där inne. Om det syns så kommer vi vilja veta vilket kön det är även denna gången så det ska också bli spännande. 

Jag fick också en tid till Doktor Ragner för att diskutera vårat planerade kejsarsnitt och få veta lite mer om hur det kommer att gå till den 11:e december. Det känns så skönt att få träffa Ragner då jag känner ett enormt förtroende för honom. Han var min läkare under Ediths förlossning och han utförde mitt akutsnitt. Det var han som träffade mig i nu i maj och skrev in i min journal att det skulle bli planerat snitt ifall jag blev gravid igen. + att jag träffat hon flera gånger nu när jag varit inlagd så mycket. 


Barnmorskan ville också boka in ett ultraljud senare i graviditeten för att kolla hur stor bebisen är emot slutet av graviditeten då Edith var så stor då hon föddes. Men det skulle vi boka in senare. 
Annars så var det inget speciellt som sades mer än det vanliga vid en inskrivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar