tisdag 4 november 2014

098. Roadtrip.

Imorse klev vi upp tidigt och åkte upp till Umeå då farbror Erik hade en arbetsintervju. Då han liks skulle upp så tänkte vi att vi kunde passa på att följa med istället för att bara vara hemma.
Allt gick bra nästan hela vägen upp förutom att jag blev superåksjuk som pricken över i:et på mitt illamående. 

Väl framme i Umeå var jag så dålig att jag satt med spypåsen och kände mig alldeles svag. Men det gick över på en sekund. Jag tittade på Edith som nu hade blivit alldeles likblek. Per körde in i en dubbelrondell och helt plötsligt börjar Edith kaskadkräkas. Hon spyr ner sig själv och alla kläder. Hon spyr ner bilsätet och filten hon har över sig. Och det slutar inte heller, hon bara fortsätter att kräkas. Precis då är vi framme där vi ska släppa av Erik. När jag ser all spya och känner lukten av kräket så vänder det sig i magen på mig och jag får lov att hoppa ut ur bilen. 

Per skyndar sig bak och tar ut Edith, tar av henne jacka, byxor och tröja. Han torkar av henne och skickar henne till mig som får klä på henne reservkläder. Sen rengjorde han bilen så gott det bara gick.  Efter det så hade vi tänkt att gå och fika men då Edith inte hade några ytterkläder så for vi till Ica Maxi och köpte ett fleeceställ som hon fick ha på sig.

Efter den lilla incidenten så passade vi på att gå på Ica Maxi ett tag och spana in alla julsaker de fått in! När vi var klara där for vi och hämtade Erik och åkte emot stan och för att äta lunch och gå på Lagerhaus och spana in deras julsaker! Åhh julen, snart är du här! 

Efter en kort visit i Umeå så for vi hem igen och var hemma vid två någon gång. Det blev lite kaosartat där i början men på  det stora hela har det varit en riktigt mysig dag:)


Det jag funderar över nu är ifall så här små barn kan bli åksjuka? Hon kräks ofta när hon åker bil en längre sträcka eller när det är krokiga slingriga vägar. Det kan ju vara en slump också men det borde ju vara en rimlig förklaring. Vi får väl se hur det går när vi ska bila till Skåne och Mormor nästa vecka.

Nej, nu ska jag plugga lite innan det är dags att gå och lägga sig för kvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar