måndag 3 november 2014

097.

Hallå där, idag känns allt lite bättre än vad det gjort i helgen. Jag mår ju fortfarande groteskt illa men å andra sidan gör jag ju det varje dag.

Idag är Eddan på dagis och jag och Per har pluggat och haft finbesök av Eva. Nu har vi precis duschat och jag ska vila lite medans älsklingen ska iväg och skänka en soffa och kasta massa bråte ifrån renoveringen av Eddans rum på tippen. 

Tror jag har glömt att säga det här men vi har totalt kaos hemma. Vi har rivit en vägg i Eddans rum så att hon ska få ett större rum och just nu står alla hennes möbler och leksaker ute i vardagsrummet och matsalen. Köket som ligger vid Ediths rum är också totalt nerstökat av damm och bråte, elslangar, möbler och dyligt. Men nu är väggarna och taket uppe, Per har börjat spackla alla skruvhål och skarvar och  kan slippa allt om någon dag. Sedan är det bara att måla, lägga in lister och golv. Jag längtar så att jag håller på att gå under efter att få ha ordning här hemma igen. Vart jag än tittar så ser jag något som står på fel plats. Det är i princip inte ens lönt att städa då vi har möbler och leksaker överaaaaallt! 

Men Per och Pappa har lovat att detta ska vara klart innan jul och det hoppas jag verkligen. Jag som älskar julen och att julpynta skulle känna mig berövad på julen om det inte skulle gå. Så nu får jag hoppas hoppas!

   Vi har åtminstone ordning och reda i våra fönster, det är alltid något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar