onsdag 29 oktober 2014

092. Vecka 14.

För jag mår dåligt jag mår så dåligt, måndag tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag. För jag mår dåligt jag mår så dåligt måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag. Går runt och nynnar på denna lilla melodi mer eller mindre hela tiden. Den fastnar så lätt i huvudet. Melodin är från låten jag är lycklig jag är så lycklig osv  som Tommy sjunger i Pippi Långstrump.

Men vet ni vad jag är ju trots allt mitt i vecka fjorton nu. Då är det ju bara ungefär ett halvår kvar. Inte ens det. Och eftersom vi har ett planerat snitt så kommer ju bebis nån vecka tidigare förhoppningsvis också!

För att för en gång skulle prata om något lite trevligare så kan jag berätta att jag tror att jag känt fladder och lättare sparkar när jag ligger ner raklång i ungefär två veckor nu också. Det är ju så mysigt! Per har också känt det. Fast än så länge är det bara när jag ligger ner jag kan känna det utifrån. Förra graviditeten kände jag de första rörelserna i slutet av vecka fjorton i form av fladder och denna gången kände jag det i slutet av vecka elva i form av fladder. Det är ju så fantastiskt att få uppleva den känslan. Så mäktigt och stort, för några sekunder så glömmer man det konstanta illamåendet! 

Bebisen är redan ca 8cm från huvud till stjärt och väger nu ca 25g. Det är så häftigt att dockan börjar bli så stor där inne. Och större kommer lilla knodden att bli!

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar