fredag 24 oktober 2014

089. Christmas.

Jag sitter och knarkar julinspirations bilder på google så att jag nästan blir alldeles yr. Jag längtar så mycket att jag nästan börjar gråta snart, haha! 

JAG ÄLSKAR JULEN!!! Jag kan knappt bärga mig, men nu är det faktiskt bara 38 dagar kvar tills man får plocka fram allt julpynt och ta in julgranen! Åhh att något kan vara så långt bort men ändå så nära. Jag kan berätta att jag redan börjat fuska och lyssnar med jämna mellanrum på julmusik, man måste ju tagga i tid för att komma i den bästa stämningen! 

Iallafall så har jag idag tagit fram lite pyssel jag ska ordna inför advent och beställt julgardiner till matsalen och vardagsrummet! Jag har alltid haft vita eller beiga julgardiner men i år så beställde jag röda, hör och häpna. Vad som hände där förstår jag inte riktigt själv då jag är väldigt sparsam med rött annars. Har väldigt svårt för den färgen i inredning och likaså på jul. Men då allting i granen och dekorationerna går i vitt, beiget, guld och silver så kan det ju vara kul att bryta av det lite. Det här kommer bli den första julen då Edith är riktigt medveten om allt runt omkring och jag ska göra allt jag kan för att få henne att älska julen!

Jag hoppas innerligt att hennes rum är färdigrenoverat tills advent så att hon kan få en egen liten gran där inne:) 
Men som det ser ut just nu så verkar det mörkt. Tjejen har inga väggar, inget golv och inget tak. Och när vi väl satt dit det så ska vi ju spackla och måla och lägga golv. Men ingenting är omöjligt. Nej nu ska jag fortsätta med mitt julspan:)














2 kommentarer:

  1. Hon kan ju få en liten gran vid sitt tält annars :) /Emelie

    SvaraRadera
  2. Kul att du börjat skriva igen:-)

    SvaraRadera