fredag 24 oktober 2014

088. drink your water.

Godmorgon världen. 

Igårkväll var det tungt att vara jag. Vid sextiden började jag må hysteriskt dåligt och fick frossa och  kramp i kroppen. Per frågade hur mycket jag druckit och då kom jag på att jag glömt att dricka överhuvudtaget under hela dagen. Han gav mig lite pepsi till att börja med och bäddade ner mig i sängen. Väl där så kommer jag inte ihåg mycket mer än att jag var jätte trött och hade superont i lederna. Och en fruktansvärd feberfrossa. Per ringde in och pratade med 1177 och fick instruerat att han skulle ge mig vatten med jämna mellanrum resten av kvällen och ifall det inte gick åka in med mig. Så under hela kvällen kom han in i 20minuters intervaller och gav mig vatten där jag låg och halvsov och yrade. 

Sex timmar senare hade jag druckit nästan en halv liter vatten och fick då sova på riktigt. Men hela natten har jag vaknat och yrat och framför allt haft sockerdricka i armen. Hela vänstra armen har domnat och pirrat och idag är jag trött som ett jehu. Illa mår jag också men det var ju inget nytt säg. Det jag lärt mig med denna upplevelse är att hur dåligt jag än mår så måste jag se till att dricka mina teskedar med vätska. De gör tydligen större skillnad än vad jag trott!

1 kommentar:

  1. Ett tips till nästa gång, om det händer.. Drick inte dricka, eftersom sockret i drickan kommer att dra den enda lilla vätskan du har kroppen in i magsäcken. samma gäller vid magsjuka :)

    SvaraRadera