torsdag 16 oktober 2014

081. Idag är ingen bra dag.

Jag mår så innihelvete satans jävla dåligt idag. Jag vill bara lägga mig ner och ge upp livet. Egentligen tänkte vi åka till Norrköping idag då jag har skola där i helgen. Men då jag kräks så förbannat och mår så illa så känns det inte rättvist emot mig själv att utsätta mig för en sådan påfrestande helg. Välmåendet måste tyvärr komma först. Jag hade verkligen sett framemot denna helg då alla i klassen är så himla trevliga och kursen är så inspirerande. Men vad ska man göra då man mår som jag mår.

Visst jag kan åka ner och kanske kommer jag klara av att gå på den där kursen men troligtvis kommer jag att må jättedåligt och ha åkt 70mil bil förgäves. Det är inte värt det. Jag orkar inte bli inlagd igen. Jag måste vara hemma och vila, vila vila. En vecka har jag fått vara hemma ifrån sjukhuset nu och det är stort! Sen att läkare och barnmorskor sagt till mig att jag borde avstå en sådan påfrestande resa säger ju egentligen allt. De vet ju vad de pratar om. Jag är bara så besviken på mig själv, på att jag ska behöva må såhär. 

Det känns så himla ensamt. Igår skulle jag egentligen träffa Camilla som jag inte träffat på jättelänge. Såg verkligen framemot det och har ju mått relativt bra hela veckan. Men igår bara kräktes jag. Jag gjorde lite saker under dagen för att försöka stå emot det där konstanta jävla illamåendet men till slut kräktes jag så tills jag fick en fruktansvärd huvudvärk och sedan var det kört. Bara att gå och lägga sig vid femtiden någon gång. 

Det känns som att jag missunnar alla mina vänner och min familj då jag inte har någon ork att träffas eller ringa och höra hur det är. Jag mår bara så dåligt. Jag orkar snart ingenting längre. Idag är en sån dag då jag bara vill lägga mig ner på marken och tyna bort.

Till råga på allt så är Edith sjuk och jag kan inte ta hand om henne så Per måste vabba. Ännu en sak att lägga till på skuldlistan. Åhh jag känner hur negativ jag är men det är sån jag är, katastroftankarnas gudinna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar