söndag 12 oktober 2014

078.

Hallå, idag har vi varit en sväng på staden efter några timmars vila på förmiddagen. Edith behövde en ny pyjamas och likaså jag! Passade också på att köpa nya stödstrumpor då jag får så otroligt ont i benen på kvällarna numera.  Annars har vi bara tagit det lugnt hemma hela dagen lång. 


Iallafall så kom jag inatt på varför jag har så svårt att somna på kvällarna. Vid två tiden när jag fortfarande inte kunnat somna så slog det mig, jag har ju jätteont. Jag har ju den senaste veckan börjat få ganska så mycket problem med foglossningar. Det kom några veckor tidigare denna graviditeten men det var väntat så det kom inte direkt som någon överraskning. Iallafall så är det som allra värst på kvällen då man har rört sig under dagarna. När jag lägger mig ner tar det jättelång tid att somna då det värker och ilar så mycket. Bara när jag ligger helt stilla domnar det lite. Minsta lilla rörelse och det är tillbaka med full effekt. Det känns ungefär som att det är en osynlig kraft som försöker slita isär min höft genom att dra benen åt olika håll. Men precis som illamåendet så försvinner ju även foglossningarna med tiden:) 

Och alla dessa åkommor är ju värt det tusen gånger om. Man får ju trots allt den ultimata jäkla belöningen i slutändan!:) 
Det är helt sjukt vad man glömmer emellan graviditeterna egentligen, men tur är väl det annars hade man ju aldrig velat göra om det.

Funderar förresten på att börja med lite videoinlägg eftersom jag har så mycket att säga om så mycket, hehe. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar