lördag 11 oktober 2014

076. Such a beautiful day.

Alltså vilken dag detta har varit i den positiva bemärkelsen. Det har varit en helt kräkfri dag. Förstår ni lyckan i det! Efter att ha vilat hela förmiddagen i sängen så ringer Fred och Maria och undrar ifall vi vill grilla med dem vid Hörnsjön. Det lät jobbigt eftersom jag mådde så illa men att ligga inne och tycka synd om sig själv mår ju ingen bättre av så vi drog på oss täckbyxor och regnjackor och hängde på. Väl ute i skogen så avtog illamåendet lite grann och jag fick tre timmar av hyfsat välbehag med goda vänner! Och att se Edith gå runt i skogen och filura gör ju vilken människa som helst glad av bara det:) 

När vi kommit hem så passade jag på att ta en dusch då Edith badade. Efter att ha vilat en stund så klädde vi på oss och hoppade in i bilen för att åka hem hem till Fred och Maria. Vi skulle nämligen bjuda dem på middag.  Efter middagen kollade vi idol och åt lite glass och sen bar det av hemåt igen. Det har verkligen varit den mest lyckade och roliga dagen på länge! 


Och känslan av att kunna slappna av för en stund och bara njuta av nuet gav mig nya krafter och jag känner mig mer än redo för att tackla den kommande veckan. När man har det så dåligt varje dag så betyder det så mycket när man väl får en bra dag. Det verkligen laddar batterierna så att man orkar med ett tag till.

Nej nu ska jag gå och sova då klockan har blivit alldeles för mycket för trötta lilla mig. 

  Har inte hunnit lägga över några bilder ifrån idag så jag bjuder på en bild på Edith från i somras. Den får representera hur jag har känt mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar