torsdag 5 juni 2014

068.

I förrgår var vi och spanade in förskolan Ripan med Edith. Hon ville inte alls gå därifrån då det var dags att gå hem, hon ville stanna och leka med de andra barnen:)

När jag först hörde att vi fått plats där så tyckte jag det kändes lite jobbigt eftersom att vi hade ställt in oss på att Edith skulle gå på Örnskölds förskola. Därifrån har vi bara hört positiva saker så när vi helt plötsligt fick en plats på Ripan istället som ingen hört talas om blev vi ju minst sagt lite oroliga. 

Men efter att varit där känns det mycket lugnare och det verkar vara ett rätt så bra ställe. Litet men bra. Vi får ge det en chans helt enkelt! 

De är endast 17barn allt som allt där på fyra vuxna och så ligger förskolan i en lägenhet med en liten uteplats för barnen att leka på där det finns en liten sandlåda och två gungor. Så det var ju verkligen inget stort dagis men det kan ju kanske vara en fördel? Om det är mindre barn så blir det ju lättare för varje barn att synas och uppmärksammas tänker jag. 

Nåväl, den 25e augusti är det dags för Edith att skolas in och efter det får vi ta det som det kommer! Och det kändes riktigt bra för mamma hjärtat att hon inte ville gå därifrån. Edith gick genast och satte sig med de andra barnen i sandlådan och började leka, hon skulle inte följa med mamma och pappa därifrån, hehe:)

 Våran älskade Edith som börjar bli alldeles för stor alldeles för fort. Tänk att du snart ska börja på dagis. Egentligen tycker jag att det är för tidigt då hon bara kommer att vara 1½år men ifall både jag och Per ska plugga så kommer det nog underlätta en hel del att ha Edith på dagis 15timmar i veckan. Och så tycker nog hon att det ska bli roligt att få vara med andra barn också. Det här kommer nog bli jobbigare för mig än vad det kommer att bli för Edith, nej nu får vi verkligen se till att njuta fullt ut av sommaren som kommer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar