lördag 31 maj 2014

064.

Idag har jag och Edith haft en sådan otroligt mysig dag här hemma. Vi har varit ute och gått i regnet och plaskat i pölar med våra stövlar. Det tyckte Edith var jätteroligt och hon skrek för fulla muggar då hon var tvungen att gå in igen. Vi har busat en massa inne i hennes tält och med alla leksaker. Vi har läst sagor medans vi fikade i soffan. Vi har tittat på fågelbebisarna som bor i trädet utanför vårat sovrumsfönster och så har vi badat. Sen så har vi ju hunnit med mycket mer här hemma idag också såklart:) 

Jag har t.ex. slipat och spacklat hallen så att Per kan börja tapetsera den, äntligen! Sen så har jag målat en spegel och en hatthylla:) 
Nu är det snart bara vardagsrummet och badrummet kvar att måla om och sedan har vi gjort om alla rum i lägenheten. Vi har dock inte fått de två rummen godkända av hyresvärden än. Men om han kommer hit och ser vad fint vi gjort i alla de andra rummen så kanske vi kan få honom på andra tankar. 




Nej nu ska jag hoppa in i duschen och sedan smörja in mig med lite bus. 
Haha jag smörjde in mig med ett nytt märke häromdagen och jag fick total jävla panik. Jag blev fläckig och randig lite här och var. Jag såg ut som jag vet inte vad. Men det löste sig då jag hoppade in i duschen dagen efter och skrubbade bort ojämnheterna. Nu tänkte jag ge mig på ett nytt försök och denna gång med rätt verktyg till, hehe. 

Jag tycker att det är så himla smidigt och bra med brun utan sol eftersom att jag är livrädd för att få cancer och därför alltid smörjer in mig med hög solskyddsfaktor om somrarna. Jag solar helst inte och vill helst inte förstöra min hy av solens strålar. Men jag tycker det är så fint att vara brun på sommaren! Jag mår seriöst dåligt av att vara alldeles blek i shorts och klänning. Så därför smörjer jag in mig istället. Personligen känner jag mig mycket snyggare om jag är brunbränd till sommarkläderna. Så då är ju detta det perfekta alternativet! Nu hoppas jag bara att det blir lite bättre än vad det blev förra gången, hehe.

 Jag bjuder på en gammal sommarbild i brist på nya:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar