söndag 25 maj 2014

059.

I torsdags var vi till BVC för att väga Edith igen. Vi bäger ju henne med jämna mellanrum för att hålla lite koll på henne då hon väger mindre än vad hon ska göra. Det är ju ingen fara och hon mår ju bra, men det känns ändå skönt att hålla koll på det. 

Edith väger nu 9,1kg och har blivit hela 76cm lång:) Hon ligger lite mer än två kurvor under vad hon ska ligga  men så länge hon ser välmående ut så är det inget man behöver göra något åt. Vi försöker att mata henne så gott det går och hon är helt enkelt inte så stor i maten. Men ifall man kollar på mig och Per så är ju inte vi särskilt stora i maten vi heller. Och både jag och Per är och har alltid varit väldigt små. Så att hon är liten kommer ju inte direkt som någon chock. 


Imorgon har jag förresten inte ammat något alls på två veckor och det är ta mig tusan helt otroligt! Fast ändå lite sorgligt att det är helt över nu, fast ändå inte. Edith är så mammakär ändå så jag får all tid i världen att kramas och gosa med min lilla sötnos!




Eddan och smakisen:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar