fredag 16 maj 2014

053. friday night.

Huvva vad jag lider just nu. Jag sitter i vardagsrummet och försöker att tänka på något annat än Ediths skrik. Per lägger Edith i hennes rum. Och idag är fjärde kvällen utan någon som helst amning men det är även första kvällen jag är hemma. Jag har lyckats vara borta två kvällar och igår så var Camilla barnvakt så då var det ju hon som fick Eddan att sova. 
Jag tycker det är så jobbigt det där med att höra henne skrika och inte kunna gå in dit och trösta henne. Visar jag mig nu så blir hon ju hysterisk eftersom hon är van att ammas till sömns. Men om några dagar hoppas jag att jag kommer att kunna hjälpa till med läggningen och att jag kommer att kunna mysa med min lilla tös innan läggdags igen. Saknar att ligga och läsa sagor för henne och prata om hur dagen varit innan det är dags att slå igen de små blå.


Nu kan jag ju åtminstone vara nära henne på nätterna igen utan att hon försöker riva sönder min tröja eller klösa mig. Hon har förstått att hon inte får amma på natten nu. Jag tycker att det känns så fruktansvärt bra att jag äntligen kan hjälpa Per med att ta Edith på nätterna. Han har ju som dragit det lasset själv i en ganska lång tid nu.  



Igår såg Edith ut såhär:) I en tröja hon fått av sin stormormor och med byxor jag åkt över halva Sverige för att hitta.

Jag blir ofta helt chockerad då jag tittar på bilder ifrån vårat hem numera. Sedan Edith kom till vår familj har det börjat vara stökigt hemma. Det ligger en blöja hon rivit fram på ett ställe och så har hon hämtat pottan ifrån badrummet. Sen så sprider hon ut sina leksaker över hela lägenheten under dagens lopp. Och det gör verkligen ingenting för mig numera. Jag har alltid haft det pedantiskt rent hemma.  Det har som varit ett tvångssyndrom för mig och ifall det inte varit städat och kliniskt rent har jag inte fungerat rent psykiskt. Men nu tänker jag inte lika mycket på det längre. Edith blir så glad av att röja runt. Och jag har försökt att gå och plocka efter henne hela tiden, det funkar inte. Så nu låter jag henne leka fritt och på kvällen städar vi undan allt kaos.

Nej nu blir det fredagsfilm och frukt med gubben!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar