onsdag 16 april 2014

034. The grand Budapest hotel.

Åhh ikväll har jag och älsklingen haft dejtkväll bara vi två. Vi gick på bio och såg på The grand budapest Hotel som var helt fantastisk!


Alltså Wes Anderson, vad ska man säga. Det finns ingen som kan göra filmer så bra som den mannen. Några av mina absoluta favoritfilmer är gjorda av denna mannen. 

Darjeeling Limited, Hotel Chevalier, The fantastic Mr.fox, Life aquatic, The royal Tenenbaums, Rushmore, och nu The grand Budapest Hotel. Jag vill se denna filmen igen nu på en gång. Dialogerna, kulisserna, kläderna, allt. Det är bara så himla bra. Jag skrattade mig igenom hela filmen och när jag inte skrattade så satt jag och log för mig själv där i mörkret!  


Om ni vill se ett mästerverk på bio så spring och se denna innan det är försent!

Vi tyckte filmen var så himlarns bra att vi måste ta ett Wes Anderson maraton nu med detsamma!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar