måndag 14 april 2014

033. I can see clearly now.

Hallå, just nu sitter jag bänkad i soffan för första gången idag. Jag sitter och tittar på olika glasögon på internet samtidigt som jag sitter och spanar in mig i spegeln i olika bågar jag lånat hem. 
Jag vet inte om jag sagt det eller inte så jag säger det igen. Jag ska ha glasögon, på heltid. 

Chocken när jag fick reda på det liksom. Nu gäller det bara att välja ett par bågar som jag trivs i och känner att jag vill ha på mig varje dag. 

Det känns som ett omöjligt uppdrag i ärlighetens namn. Jag är en sån där tjej som gärna byter kläder och solglasögon/ smycken/skor efter humör och dag. Jag hoppar emellan olika stilar hej vilt då jag haft något för länge och jag tycker helt enkelt om variation. Så att hitta ett par bågar blir tufft. Hur ska jag kunna bestämma vilken typ av glasögon jag vill ha på mig varje dag bara sådär. Det behövs ju flera månaders betänketid. 

Sen så finns det ju olika butiker där man kan köpa mer än ett par men jag har hittat två par jag gillar jättemycket på synsam och så har jag hittat ett par jag gillar på dinoptik. På synsam så har jag bara råd med ett par glasögon men på dinoptik så är det köp tre betala för 1. Åhh jag blir knäpp alltså! 


Men det lutar nog ändå åt något av paren från Synsam. Här nedan ser ni ett av paren:) 


1 kommentar: