lördag 5 april 2014

025. wish me luck.

Godkväll cupcakes, jag hoppas ni har en mysig lördagskväll:) 

Här hemma tänkte vi titta på någon film var det tänkt, men vi får se hur det blir med det. Idag var det dags att göra högskoleprovet igen och jag vet inte om jag var mer nervös inför att göra själva provet eller inför att lämna bort Edith till barnvakterna.

Jag hade inga höga förhoppningar inför provet direkt. Jag har ju inte direkt haft koncentrationen på topp efter den senaste tidens toppar och dalar men jag gjorde provet med den inställningen att det får gå som det går och sen så är det inte mer med det. 

Och vet ni vad, vi har rättat provet nu ikväll och räknat ut det provisoriska resultatet och jag är riktigt nöjd om jag får säga det själv!  


Med Edith gick det jättebra också. Hon har spenderat hela dagen med Emma och Daniel och Erik utan vare sig gnäll och gråt! Det känns så skönt att det gick så bra för Eddan idag. Det är så mycket lättare nu då hon inte ammar på dagarna längre. Det känns mycket lättare att lämna henne nu då jag vet att hon äter mat.

Men ändå. Jag var så fruktansvärt nervös imorse över att låta henne vara ifrån oss i princip hela dagen. Hon har bara varit med oss, mormor och farmor så länge förut men det gick som sagt hur bra somhelst:) 

Och då vill jag bara tillägga också att det aldrig varit barnvakterna jag tvivlat på. Jag tycker bara att det är så ångestladdat att lämna bort våran finaste Edith överhuvudtaget. Jag har extrema tillitsproblem och tycker det är jättejobbigt att lämna Eddan till alla utom Per. 

Just nu då jag har så mycket ångest så kändes det dessutom extra jobbigt att vara ifrån Edith i hela åtta timmar. Speciellt då hon grät och skek mamma till mig alldeles innan vi for till provet. Men hon slutade gråta på en gång då hon inte såg mig längre och hade tydligen visat upp alla sina leksaker!

För att summera dagen så gick högskoleprovet bra för både mig och älsklingen. Och Edith har haft en jättebra dag och somnade som en stock när hon kom hem nu ikväll. Och det känns som en stor vinst för mig personligen att det gick så bra med att lämna bort Edith. Nu får vi bara hoppas att hon inte skrämde Emma och Daniel för mycket så att de kanske vill vara barnvakt fler gånger, hehe:) 

Nej nu ska vi se film! 



Edith ute på raggarrunda i lägenheten för några dagar sedan;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar