tisdag 1 april 2014

024.

Idag så var det dags för Edith att ta 1års sprutan. Vi har fått byta tid tre gånger då det kommit saker i vägen inför varenda tid vi fått men nu är det gjort och nu är det 5 månader kvar tills nästa gång:) 

Jag gick ut ur rummet även denna gång då jag blev svimfärdig av att bara se sprutan. Men Per och Edith hanterade sprutorna galant och det var över på bara några sekunder. Direkt när jag hörde henne skrika så skyndade jag in för att trösta henne och denna gången blev hon glad nästan på en gång jämfört med då hon tog sprutan de två föregående gångerna. 

Men även denna gång fick hon feber nu då det började bli kväll. Hon verkade också ha ont i benen så vi gav henne en Alvedon och hoppas att hon ska få sova i lugn och ro ikväll. Nu är det bara att vänta och se ifall hon blir lika dålig av sprutan denna gången eller ifall det kommer gå bättre denna gång. Jag hoppas verkligen att hon slipper bli dålig nu. Edith har ju börjat få hörntänder som sagt. Jag trodde att det var två på gång nere, men så såg jag idag då vi busade att det är två påväg däruppe också. Ouuuch liksom. Jag vill typ klubba mig själv i huvudet då visdomstanden växer för att det gör så förbannat ont och då är det  bara en tand. Så jag kan ju tänka mig dessa fyra bumlingar på en och samma gång.      

En övertrött pyjamastös som ligger och funderar innan det är dags för sängen, gullehjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar