söndag 23 mars 2014

022. It was a perfect day.

Jag har ju fortfarande inte lagt ut bilderna från Ediths första födelsedag, så jag tänkte att jag skulle göra det nu! Jag har ju lite andra bilder kvar ifrån resan också som jag ska lägga ut så fort jag får tillfälle. 


 Ediths födelsedag började med en gofrukost bestående av vindruvor och gurka med en messmörsmacka:) Självklart måste man ha den lilla flaggan i topp!



 Efter frukosten så blev det bad i mormors diskho, det är en av Ediths favoritsysslor och speciellt hos mormor där man ser alla fåglar och katter och annat spännande igenom fönstret medans man badar!



 Efter att ha badat och ätit korvgryta till lunch så var det dags att vara ute i några timmar. Först så fick Edith sova i vagnen och när hon vakande så var det dags att hissa flaggan för att fira ettåringen:)



  Pappa tyckte att det var väldigt roligt att hissa flaggan.




Efter att ha hissat flaggan så blev det dags att äta tårta. Edith var på sitt bästa humör!:)




Efter att ha ätit tårta och öppnat paket så blev det en massa bus och spring tills det var dags att äta middag. 




Ediths första födelsedag avslutades med sång och uppvaktning av farbror Erik på skype och sedan var det dags att sova. 


Det var verkligen en superbra dag och Edith hade inte kunnat få en bättre födelsedag:) Tyvärr har vi inga bilder ifrån Ediths födelsedagskalas hemma i Övik, men vad gör väl det om hundra år. 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hamnade här av en slump då jag googlade fläskläpp.
    Fastnade verkligen för din blogg då många av dina inlägg känns bekanta.
    Ångest och rädslan för att det ska hända något med ens barn.
    Känner mig knäpp då jag ligger sömnlös och börjar googla fläskläpp.
    Vad kan hända med det liksom?
    Det bästa i livet är absolut mina två små pojkar, men också den största rädslan. Ibland blir ångesten för stor när hemska tankar om saker som faktiskt kan hända ploppar upp.
    Oj vad jag skriver, men ville bara skriva en hälsning och att jag kommer fortsätta kika in här.
    Så tacka min fåniga hjärna, googel och fläskläpp.
    Kram Erika som inte har någon blogg.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du hittat hit:)

    Vad skönt att höra att det finns fler mammor där ute som kan få för sig att googla något sådan mitt i natten.
    Jag tycker inte att du är knäpp! Jag är precis likadan som sagt:)

    Det är verkligen den värsta rädslan och oron då man tror att ens barn har råkat ut för något hemskt. Och i alla fall jag har blivit så mycket mer orolig sedan jag fick barn, innan var jag inte alls såhär rädd nu ser jag typ faror överallt. Det är tur att man inte bara oroar sig, att det också är den största lyckan i livet!

    Det var jätteroligt att du lämnade en liten hälsning! Kram

    SvaraRadera