söndag 23 mars 2014

020. ouucch.

Edith skulle ju ta ettårs sprutan i fredas men då hon hade feber och var i början av en förkylning så fick vi åka hem igen. Hon hade iallafall gått upp jättemycket! Nu väger Edith 9200g och är 74cm lång! Hon har blivit så stor så det är rakt inte klokt. 


Projekt sluta amma har gått fortsatt bra. Två nätter i rad har jag tröstat henne till sömns utan amning. Igårkväll var det jag som la Edith också. Jag ammade henne och sedan så la jag henne i mitt knä och sjöng för henne tills hon somnade och då la jag ner henne i spjälsängen. Jag kan för första gången sedan vi bestämde oss för att sluta amma se slutet. Det har gått över förväntan bra denna gången. Och ändå håller hon på att få två hörntänder nu. Hon har som två stora inflammerade köttflikar i munnen där tänderna håller på att spricka igenom. Detta har gjort att hon inte velat äta mat men ändå så har det gått bra att inte amma. Det är ju helt otroligt.


Edith sitter i båten som hon fick i födelsedags present av Fred och Maria. Hon kryper in tar med sig sin nalle och sitter där och leker titt som tätt. Så gulligt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar