torsdag 27 februari 2014

998. Bloody hell.

Idag blev det en ny första för Ediths del. Vi var på Ica Maxi och handlade och Edith och Per sprang runt och lekte. 

Helt plötsligt så hör jag hur Edith gallskriker. Ett nytt skrik som jag aldrig hört förut. Jag förstod direkt att hon gjort illa sig och att det gjorde riktigt ont. Hennes skrik fick mig att vilja dö av skräck. 

Jag vänder mig om springer dit och tar henne och ser att det rinner blod ur munnen på henne. Min panik gick från noll till hundra på två röda. Per tog tillbaka henne då han var lugnare och jag blir helt yr av vad jag ser. 


Jag jobbar ju på mina katastroftankar i terapin och det går verkligen så mycket bättre nu om man jämför med några månader tillbaka. Men då jag såg blodet och hörde hennes skrik så fick jag katastroftankar med detsamma. 

Jag blir direkt jätterädd att hon huggit av sig tungan eller tappat tänderna eller något. Och det var ju mycket blod så det såg väldigt läskigt ut. Det forsade ju inte blod men det rann ur munnen och näsan på henne och det blev massa blod på hennes jacka. 

Jag har liksom aldrig sett Edith blöda förut och det var helt fruktansvärt att se. Fy vale alltså för att oroa sig för sina barn. Det är verkligen den absolut värsta oron. Man får ju hjärtstopp var och varannan dag numera. Våran älskade lilla tigerunge:) 


Iallfall så gick vi till toaletten och tvättade bort allt blod och kollade så att inga tänder gått sönder eller så att hon inte bitit av sig tungan eller något liknande. Efter det så fick hon amma lite då hon var så galet ledsen och sedan så somnade hon i bilbarnstolen. 


Nu har hon en fet fläskläpp och är alldeles uppsvälld men slutet gott allting gott. Och tydligen så gör barn ju illa sig lite nu och då så det är väl bara att börja odla fram nerver av stål så att den här mamman klarar av de kommande 70 åren, haha. 




Edith har äntligen växt i sin hoodie som vi hittade på loppis när vi just fått veta att vi skulle få en liten bebis. Hon är så cool i den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar