onsdag 26 februari 2014

997. On the road again.

Godkväll ifrån ett vårigt Skåne! 

Igår packade vi in lilla familjen samt morbror Klas i bilen och begav oss söderut till soliga Torekov. Vi påbörjade våran bilresa igår vid åtta på morgonen och vid 17.00 var vi framme i Norrköping.
Hela den första delen av resan gick så över förväntan bra alltså. Våran dotter har varit så sjukt grym på att åka bil!:) 



Övik till Sundsvall så var Edith vaken i bilen hela vägen, hon åt frukost, lekte tittut, kollade på babblarna och åt på sina händer. I Sundsvall fick hon springa runt på Ikea hej vilt och så fick hon lite lunch. 

Vid tolv for vi vidare ifrån Ikea och Eddan slocknade i bilen innan vi ens lämnat parkeringen. Strax innan Stockholm vaknade hon igen och bortsett från ett kortare stopp på toaletten så satt hon alltså vaken i bilen från Stockholm till Norrköping och var nöjd! 


Framme hos farmor så var hon nöjd och glad och sprang runt och pratade och skrek som en liten galning. Det var en hel del överskottsenergi i de där små benen igårkväll kan jag tala om! Hehe:) 


Imorse åkte vi ifrån Norrköping vid nio och var framme vid Jönköping 1½timme senare ungefär. Edith var vaken men lite gnällig under den delen av resan, Så länge jag underhöll henne med leksaker och mat så var hon glad. 

På Ikea fick hon ännu en gång springa runt i det vilda innan det var dags för lunch. Hon somnade i bilen på parkeringen därifrån och vaknade när vi hade 20minuter kvar till Båstad. Och då med världens bästa humör. 


Jag var så fruktansvärt orolig över att åka bil med Edith igen då det gick så jävla dåligt i somras. Då hon skrek från Norrköping till Övik och en bilresa på sju/åtta timmar förvandlades till en mardröm på 15timmar för oss allihopa. 



Lite tråkig fakta om våran resa detta kanske, men jag tycker det är så roligt att bevara hur det gått så det får ni ta, hehe.  

Nu är vi iallafall framme hos min mamma och Edith blev så glad över att träffa mormor och morfar Lasse!  Jag ska försöka att komma ihåg att uppdatera här inne någorlunda mycket, men då vi inte träffar min familj så ofta så vill jag inte lova något:) 


Hoppas att allt är bra med er alla! Puss





Här har vi tre instagram bilder ifrån bilresan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar