måndag 24 februari 2014

996.

Hallå, imorse när jag vaknade höll jag på att få en chock då jag tittade mig i spegeln. Jag var helt täckt i utslag över kinderna, hakan, pannan och ögonlocken. Öronen var så uppsvällda så att jag ser ut som Dumbo typ. Slet förskräckt av mig pyjamasen och kollade resten av kroppen. Benen var fulla av utslag dom med. Både bak och fram. Jag har Utslag från rumpan upp till nacken och fulla hårbotten också. Armarna och händer är också fyllda med utslag fläckvis. Ovanför brösten är det lite utslag och på magen är det nästan inga alls. Men annars är jag alltså alldeles täckt. Jag blev helt panikslagen då jag såg hur jag såg ut. 

Tankarna susade genom huvudet och jag ville inte vara nära Edith. Tänk om det smittar, tänk om det är en köttätande bakterie, tänk om jag har utslag invändigt. Alltså min hjärna gick på högvarv. Som tur var så fick jag komma in till vårdcentralen redan klockan tio och träffa en läkare. 


Läkaren var riktigt duktig och undersökte mig riktigt noga, han hämtade också in två läkarkollegor som även de kollade alla utslag och efter att varit där i lite över en timme så konstaterade de att jag fått en allergisk reaktion. 


I fredags tog jag en tablett som jag inte tagit förut som innehöll histamin. Jag har ju ansträngnings astma och då är det vanligt att man är känslig emot histamin. Jag visste inte att den tabletten innehöll det och tydligen så är det många med astma som reagerar starkt på just den här tabletten. 

Och det brukar ta två tre dagar innan tabletter ger utslag också tydligen. Igår var jag ju som sagt in till primärvården för utslagen och då var de ju bara på knän och armbågar och ena ögonlocket. Så förstå chocken då jag vaknade imorse och såg ut sådär. 

Iallafall så fick jag medicin utskrivet och inom fem dagar ska besvären vara borta. Jag vet dock inte hur länge det tar innan det slutar göra så förbannat ont. Alla utslag bränner och sticker som eld.

Här ser ni en suddig bild på mina utslag. Såhär ser jag då ut på benen, fötterna, armarna, händerna, ryggen och rumpan och nacken och i ansiktet. Just nu bryr jag mig inte alls om utslagen, de får se ut hur de vill. Men den där brännande känslan och att inte kunna klia det driver mig till vansinnes vansinne alltså!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar