måndag 10 februari 2014

970.

Idag har jag ammat Edith bara en gång. Börjar det vända mot det bättre nu mån tro? Hon äter ju fortfarande inte någon mat, men hon är inte så pass hysterisk att jag måste amma henne. Och som barnläkaren och barnpsykologen sa. När Edith blir tillräckligt hungrig så kommer hon att äta. Det kan bara ta några dagar av "svält" innan hon inser att hon är jättehungrig och inte kommer få någon mat av mamma. Och så måste hon ju faktiskt lära sig att man blir mätt av mat och det kan ju kanske ta ett tag.  Jag hoppas verkligen att de har rätt när de säger att hon kommer att börja äta då hon är tillräckligt hungrig för jag är så orolig över henne nu då hon inte äter knappt nånting.


Jag vill ju inte att Edith ska äta rött kött. Men så idag fick hon smaka några köttbullar ändå hos farmors mor och vad tror ni hände. Jo ungen åt upp fem köttbullar! Det är väldigt mycket mat för att vara denna unga dam ska ni veta. Sen att hon är en liten kötttjej det vet jag inte riktigt hur jag ska ta in. Jag vill ju inte att hon ska äta rött kött eftersom det inte är bra för kroppen. Jag vill ju att hon ska äta en varierad vegetarisk kost med inslag av fisk och kyckling. Åhh jag är så kluven till det här med kött. 

Jag tycker rent politiskt att det  är fel att äta kött överhuvudtaget och speciellt då rött kött. Det tar verkligen emot moraliskt att ge henne kött och  då jag ser henne äta kött så får jag lite dåligt samvete över att jag stoppar i min dotter kadaver. Men det har varit tal om att vi ska få träffa en barndietist och få hjälp med det här dilemmat. Det finns ju väldigt många barn idag som är både vegetarianer och veganer och dom mår ju bra. 

Nej nu så ska jag sluta tänka på hur illa till mods jag känner mig över att Edith äter kött och så ska jag försöka glädjas åt att hon åtminstone äter! 

Edith i vagnen tidigare idag:) Nyvaken och hur glad somhelst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar