söndag 9 februari 2014

967.

Hallå! Idag har det inte blivit många uppdateringar här inne. Inga alls faktiskt. Men vi började dagen med en långpromenad i regnet som tog oss till Pers mormor. Där satt vi och fikade och hade det så trevligt att tiden bara rann iväg. Och när vi väl gått därifrån så bar det av direkt vidare till Fred och Maria för att äta middag. De bjöd på supergoda wraps med någon pestoröra! Det gick hem hos både oss och Edith:) 

Och nu slutligen har vi äntligen kommit hem, lagt Eddan i sitt rum och slagit oss ner i soffan. Jag skulle så gärna vilja ha popcorn men då ungen sover vägg i vägg med mikron så lär inte det hända. 

Vet ni vad, idag har jag bara ammat Edith en gång! Förstå att gå från tio gånger om dagen till en gång?! 

Hon har varit gnällig och klängig men det är så mycket lättare att hantera denna stressade situation då både jag och Per är hemma, så att vi kan hjälpas åt med bördan. Det jobbigaste idag har varit att det ska spänna och göra så förbannat ont i brösten då hon inte ammar. Vid femsnåret så kunde jag knappt röra mina armar längre då brösten var överfyllda av mjölk. Edith satt i halsen ganska bra vid kvällsmålet. Jag höll ju som på att dränka stackaren med mjölk. 

Nej, nu ska vi se någon film och bara krama om varandra:)


Edith har verkligen kämpat på bra idag och jag är så nöjd med detta framsteg, även om det bara är för idag. Morgondagens kamp får vi ta imorgon. Idag har Edith varit så jäkla grym! Pappa fick tom en high five efter maten, hehe:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar