fredag 7 februari 2014

964.

Idag så har jag och Edith varit och hälsat på hemma hos Camilla och gudars vad fint den bruden har hemma! Jag var rakt rädd att ha Eddan a.k.a vilddjuret där, haha. Riv inte ner det där, ät inte päronet på mattan osv. 

Iallafall så var det riktigt trevligt att hälsa på hos min fina vän om man bortser från att Edith hade abstinens... Amningsabstinens. Hon gnällde och röt, gick till mig och drog ner min tröja, skrek mamma amma och hade sig. Jag som försöker att avvärja henne gav henne ett päron och majskrokar men när ingenting dög så tog jag  med mig besten och åkte hem.

Nästa gång tror jag att jag åker och hälsar på utan Edith så får hon roa pappa istället! 


Nej okej nu överdriver jag lite, hon var faktiskt glad hos Camy bortsett från abstinensdalarna.  Men det är bara så frustrerande att hon gnäller enbart för att hon vill amma. Det är ju så lätt att bara plocka fram tuttarna och få tyst på henne. Men det är avvänjning för både mig och Edith som gäller nu. Hon kommer ju inte gnälla för alltid, bara tills hon lärt sig äta. 
Och som Camilla sa, "du vill väl inte ha en unge på sju år som säger att hon vill ha mammamjölk när hon blir hungrig" haha herregud, hemska tanke!


Eddan stod och åt på pilatesbollen idag. Jag frågade vad hon gjorde då började hon skratta så att hon nästan ramlade och fortsatte sedan att försöka äta upp bollen. Skulle vara så spännande att få veta vad hon tänker:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar