torsdag 6 februari 2014

962. Edith 11månader.

Idag blir Edith 11månader. Nu börjar hennes sista månad som "bebis". Om en månad så kommer vi säga att Edith är ett år. Åhh vad tiden har gått galet fort. Jag tycker det var bara igår som Per kom och visade henne för mig för första gången. 

Det märks att hon börjar bli stor nu. Hon har fått ganska så långt hår. Vi kan tom göra två små pippilotter nere i nacken, hihi.  Hon går nästan hela tiden nu både ute och inne. Hon kryper nästan aldrig längre. Hon har lärt sig massa olika nya saker och vi hinner knappt med längre. Hon är liksom ett litet barn. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över att det går så himla fort! 

Edith kan skaka på huvudet och säga näe. Hon pratar ju rätt så mycket överlag. Hon säger mamma, pappa, amma, katt, där, titta, edii som betyder edith såklart! Och säkert något mer jag glömt.
Hon förstår vad hej och hejdå innebär. Hon visar tydligt när hon vill komma upp och ner och ifall hon har ont eller liknande. Hon kan klättra ner från soffan och sängen helt själv, fast jag får hjärtattack varenda gång, haha. Ja allt hon lärt sig är omöjligt att skriva upp här för då skulle listan bli så lång. Men det är ju ett litet urplock av vad hon kan.


De senaste två månaderna har hon verkligen lärt sig nya saker i raketfart. Det är verkligen helt otroligt att följa hennes utveckling! 

Tänk vad häftigt att vi som föräldrar får vara med och dela detta med våra barn, att få följa dem från det att de ligger på golvet och inte kan röra sig till att de går runt och sitter och leker och pratar osv. Ibland när jag tittar på Edith så får jag en sån himla wowkänsla!

 Edith kör bil och ser ut som någon drömmande kapten:)

1 kommentar:

  1. Mormors älskling är det sötaste som finns:-)

    SvaraRadera