torsdag 30 januari 2014

950.

Hallå, jag blev ju tvärdunder sjuk i söndags och Edith blev sjuk i måndags. Vi är dock fortfarande riktigt sjuka.

Idag är första dagen som jag överhuvudtaget orkar sitta upp. Både jag och Eddan har legat i 40graders feber. Vi var in till vårdcentralen igår och fick veta att vi har åkt på en virusinfektion som satt sig i halsen och i bihålorna. 


Febern har gått ner till 38,5 på oss båda nu idag men det dunkar i huvudet och benen är som sladdrig spagetti. Halsen känns som om man svalt tusen rakblad och så hosta och värk i bihålorna på det. Både jag och Eddan har kräkts av allt slem och ingen av oss mår sådär jättebra. Jag har verkligen ont i hela kroppen idag och mår som en påse skit. Jag kan bara tänka mig hur våran lilla snutta mår då. Stackars liten.  Edith var  dock ganska pigg i förmiddags ett tag men nu börjar hon se rätt så hängig ut igen. 

Stackars liten som ska behöva må såhär dåligt. Hon gråter och säger nej nej nej och skakar på huvudet titt som tätt. 

När hon är hos mig så pekar hon på pappa och säger pappa när hon kommer till pappa så gråter hon och pekar på mig och säger mamma och så snurrar det på. Jag vet ju om att jag är sjuk och att det kommer att gå över och att det inte är någon fara. Men stackars hon som inte vet det. 


Nu får vi hoppas att det börjar gå mot friskare tider för oss båda och att Per fortsätter att vara frisk. Nej nu måste jag lägga mig ner och vila igen. 


 Bild via tumblr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar