fredag 24 januari 2014

941.

Godmorgon! Idag har jag och Edith låtit pappa sova ut då han och Eddan varit vakna nästan hela natten. Jag hade migrän inatt och då Edith gallskrek i flera timmar så var  Per snäll och gick ut med henne  till matsalen och vardagsrummet så att jag fått sova ostört med min huvudvärk! 


Natten har alltså inte gått bra. Jag tycker att det är så jobbigt när hon skriker så mycket. Vad är det för fel, varför gråter hon varför funkar det inte att trösta henne. Tankarna snurrar runt i huvudet och jag försöker komma på vad som är fel. Börjar tänka obehagliga tankar. "Tänk om hon har råkat svälja en glasbit som skär upp henne innifrån nu och att det är därför hon skriker" Tänk om hon har fått en plastbit i lungan som gör ont" "Tänk om hon har åkt på hjärnhinneinflamation" osv osv.

Sånna här tankar får jag på nätterna då jag är jättetrött och inte förstår varför vi inte kan trösta henne. Såhär i dagsljus så känns ju allt lite mindre farligt. Det var nog bara magont eller en ny tand eller något sånt. Men att vara övertrött och orolig det är inte alltid det bästa. 

Hon brukar ju aldrig skrika sådär hysteriskt. Hon brukar vara gnällig och skrika en stund men det brukar alltid ge med sig då man lyfter upp henne eller ger henne mat. Men inte igår natt och inte inatt. Jag blir så sjukt orolig då vi inte kan trösta henne. Men vilken mamma är inte orolig då barnet skriker utan att kunna tröstas säg.  Nåväl, nu är hon nöjd och vi får hoppas att hennes onda är över nu.

Någonting nytt hon börjat med nu är att hon säger nej nej nej nej när hon skriker som ett bevis på att något inte är bra. Hon säger också där där och pekar när hon vill komma upp eller liknande. Jag längtar verkligen tills vi kan kommunicera med varandra, åhh så mycket lättare allt kommer att bli då!





Eddan vid frukosten i morse. Idag fick hon en surdegsmacka med avokado och  en skål med mangobitar och så välling till det. Vällingen hällde hon väl ut mer än vad hon åt av den. Men mackan och mangon gick ner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar